Budowanie listy adresowej

Lista adresowa jest podstawą Twojego biznesu.

Stare powiedzenie „pieniądze są w liście” nie może być prawdą, jeśli nie potrafisz ukierunkować listy swoich potencjalnych klientów i za każdym razem, gdy masz nowy produkt kontaktujesz się z nimi tradycyjnymi metodami tzn. najczęściej za pomocą telefonu, albo listownie wysyłając swoją gazetkę reklamową. Takie podejście do marketingu było właściwe jeszcze 20 lat temu. Obecnie w dobie Internetu jest bardzo kosztowne.

Zalecałbym stworzenie ukierunkowanych list potencjalnych klientów, którzy są zainteresowani Twoimi produktami i oferowanie im gotowych do pobrania materiałów z przygotowanej przez Ciebie strony internetowej.

Klasycznym przykładem zarówno pozyskiwania jak i dostarczania klientom informacji, których poszukują, jest zamieszczenie plików pdf z aktualnym cennikiem towarów, którymi handlujesz.

Klient, trafiając na Twoją stronę po raz pierwszy, klikając na umieszczony plik – przed jego pobraniem – proszony jest (opcjonalnie) o pozostawienie swojego e-maila.

W ten sposób pozyskujesz adresy do swojej listy.

Zapytasz pewnie: A co jeśli klient nie chce zostawić swojego adresu?

Cóż – nie możesz mu tego zabronić. Tylko, czy zachęta do zniżek i aktualnych (niekoniecznie umieszczonych na Twojej stronie) promocji nie jest wystarczającym argumentem aby się zapisać?

Aby uruchomić pozyskiwanie adresów i co za tym idzie budowanie listy adresowej niezbędne staje się przygotowanie strony z tzw. Polityką Prywatności.

Możesz do tego celu wykorzystać moją stronę dostosowując ją do swoich potrzeb, albo opracować własną.

Należy unikać udostępniania wielkich (tzn. o dużych rozmiarach) plików do pobrania.

Lepszą formą jest zaoferowanie perspektywy otrzymania gratisów takich jak prosty raport, darmowe tapety, itd. Ważną rzeczą jest to, żeby skłonić potencjalnych klientów do pozostawienia swojego adresu e-mail poprzez stworzenie wrażenia, że ich decyzja w przyszłości będzie dla nich opłacalna.

W tym miejscu warto zaznaczyć, że samo umieszczenie formularza zapisu na listę jest niewystarczające.

Koniecznie musisz jeszcze opracować konkretną, przemyślaną w najdrobniejszych szczegółach strategię podtrzymania zainteresowania osób, które zapiszą się na Twoją listę adresową.

Mówiąc „strategia” mam tutaj na myśli konkretne działania, które będziesz miał do zaplanowania i wdrożenia.

Przede wszystkim link do formularza zapisu na listę adresową powinieneś umieszczać w widocznym miejscu na każdej stronie Twojej witryny. Następnie opisz dlaczego warto zapisać się na Twoją listę adresową i pobierać zamieszczane na Twojej stronie pliki.

Gdy Twoi potencjalni odbiorcy zdecydowali się zostawić swoje adresy e-mail właściwym działaniem jest podziękowanie im za to i upewnienie się, że ktoś nie posłużył się ich adresem dla kawału. Wypada więc zautomatyzować swoje czynności przy użyciu autorespondera.

Tematyka autorespondera wykracza poza ramy mojego bloga. Temat ten jest bardzo obszernie omówiony na wielu stronach internetowych. Wspomnę tutaj o najbardziej popularnych autoresponderach:

1. Implebot

2. Freebot

3. Benefiter

To na razie wszystkie podstawowe informacje dotyczące Twojej listy adresowej.

W następnym poście poruszę temat: Uczyń łatwym kupowanie z Twojej strony.

Pozdrawiam Cię

Marek Zadęcki.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s