Uczyń łatwym kupowanie z Twojej strony

Przekonanie klientów do zakupu to ciężka praca, ale czy kiedykolwiek uwierzyłbyś, że jest to proces dwustronnie trudny?

Potencjalny klient musi być w 100% pewny, że kupując Twoje towary przez Internet, nie straci swoich pieniędzy.

Nie ważne jest tutaj jak dobry jesteś w przekonywaniu, jeśli nie dajesz żadnych gwarancji, nie umieszczasz informacji kontaktowych (adresu, telefonu lub e-maila) to nikt nie będzie kupować. Również nie zyskasz nic jeśli klienci uznają proces sprzedażowy za zbyt uciążliwy.

Jeżeli chcesz odnieść sukces w sprzedaży internetowej zastosuj się do niżej wymienionych rad:

  1. zapewnij swoim klientom bezproblemowe znalezienie formularza zamówienia. Możesz napisać jasny, zwięzły komunikat kierujący klienta do formularza zamówienia, dzięki czemu można zminimalizować ryzyko jego zgubienia. Można zwiększyć swoje szanse na przez umieszczenie linku do strony z takim formularzem na każdej innej stronie w witrynie;
  1. zagwarantuj klientom wiele opcji płatności. Niektóre osoby mogą czuć się komfortowo płacąc przez Paypal, niektóre mogą tylko chcieć płacić kartą kredytową a inne wolą wysłać przekaz pocztowy, albo czek. Im więcej opcji oferty, tym większe szanse na finalizację transakcji i oczekiwany zysk. Nie ma sensu oferować sprzedaży towarów czy usług jeśli czeka klienta utrudniona perspektywa zapłaty wtedy, kiedy chce.
  1. udowodnij, że jesteś wiarygodnym sprzedawcą. Sporządź formularzu zamówienia zabezpieczony przy użyciu technologii szyfrowania. Koniecznie zapoznaj się z SSL w tej sprawie. Możesz również zaoferować gwarancję zwrotu pieniędzy. Obecnie jest to już standardowe działanie. Przekonujesz w ten sposób ludzi do zakupu od Ciebie. Koniecznie również zamieść informacje z kim klient może skontaktować się w przypadku problemów po zakupie.

Alternatywnie, można dodać referencje klientów, dane kontaktowe, adres, i tak dalej aby zwiększyć zaufanie potencjalnych klientów.

Podsumowując – jeśli poważnie myślisz o budowaniu biznesu w Internecie – przestań być anonimowy. Umieść jak najwięcej informacji o sobie, aby, gdy coś pójdzie nie tak, klient był pewien, że ma do czynienia z profesjonalistą a nie naciągaczem.

Tylko w ten sposób zapewnisz sobie długotrwały zarobek i zmaksymalizujesz swoje zyski.

W następnym poście poruszę temat: Jak uniknąć błędów podczas korzystania z szblonów www.

Pozdrawiam Cię

Marek Zadęcki.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s