Sposoby na poprawę sprzedaży za pośrednictwem strony internetowej

Każdy, kto wykorzystywał marketing online wie, że siłą napędową firmy jest ruch w witrynie. Więcej odwiedzających równa się większej sprzedaży.

Oto kilka sposobów, które możesz zmieniać na Twoich witrynach w celu poprawy sprzedaży i uzyskania większej liczby odwiedzających.

Pierwsza metoda to pozyskanie zaufania poprzez przygotowanie wiarygodnej oferty sprzedaży. Nikt nie chce kupować od osoby obcej, ale wiele osób kupi to, co polecają im bliscy przyjaciele.

Jeśli potrafisz przekonać odwiedzających, że jesteś przyjacielem, który działa w ich najlepszym interesie, będą zaintersowani zakupem Twoich produktów. Pamiętaj, aby zawsze zwracać się do konkretnych osób nie zaś wszystkich.

Chodzi mi tutaj o nawiązanie możliwie najbardziej osobistych relacji. Unikaj traktowania swoich klientów „bezosobowo”. W Internecie przyjęło się zwracanie „per Ty” nawet do osób, których nie znasz.

Ja osobiście preferuję (w początkowej fazie znajomości) zwrot „Panie, Pani <imię>”.

Drugą metodą jest publikowanie opinii i komentarzy od klientów.

Są tacy, którzy publikują tylko pochlebne komentarze. Cóż – moim zdaniem jest to błąd.

Dobrym nawykiem jest publikowanie zarówno dobrych jak i złych komentarzy, gdyż patrząc na to z perspektywy czasu – takie podejście stanowi doskonały sposób na przekonanie odwiedzających, że te opinie są prawdziwe.

Konstruktywna krytyka może jedynie pomóc w ulepszeniu Twojego biznesu.

Pozytywne referencje na Twojej stronie wzbudzą zaufanie do zakupu od Ciebie, ponieważ ludzie, kierują się opiniami innych uznając je za sprawdzone i autentyczne.

Użyj wizualnych prezentacji problemów i rozwiązań, które oferuje Twój produkt.

Nie wszyscy będą czytać całość Twojej oferty, większość ludzi będzie zwracać uwagę na zamieszczone na stronie zdjęcia. Umiejętne połączenie tekstu ze zdjęciami może zwiększyć Twoją sprzedaż.

Nie zapomnij dołączyć do swojej oferty premii za ilość lub jakość złożonego zamówienia.

Miłym dodatkiem jest zaoferowanie tzw. gratisów, które uzupełniają zamówione przez klienta produkty.

Twoi klienci poczują się wówczas wyróżnieni, dostrzegą swoją szansę i z pewnością stwierdzą, że byłoby głupio przegapić taką okazję. Pamiętaj, aby podać wartość pieniężną oferowanych gratisów tak, by klienci jeszcze bardziej czuli się zobowiązani, aby przekonać ich o wyjątkowości Twojej oferty i niepowtarzalności oferowanych warunków zakupu.

Wreszcie, zaproś do sprzedaży!

Wiele osób zachęconych jest perspektywą i korzyściami płynącymi z zakupu oferowanego produktu, informacjami o rozwiązaniu wielu problemów i gratisami.

Jeśli jednak zapomnisz zaprosić ich do sprzedaży to stracisz ich bezpowrotnie.

Podaruj jasne instrukcje na temat zakupu produktu (np. „kliknij przycisk, aby kupić teraz!”) i zwiększaj swoje zyski.

W następnym poście poruszę temat: Elementy wyglądu strony internetowej, których lepiej unikaj.

Jeśli to o czym piszę uważasz za interesujące, chciałbyś coś dodać – umieść swój komentarz poniżej.

Pozdrawiam Cię

Marek Zadęcki.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s