Określ grupę docelową.

Kiedy projektujesz swoją witrynę bardzo ważną kwestią jest znalezienie odpowiedzi na pytania:

  1. „Kto jest odbiorcą Twoich produktów?”

Zrozumienie typu ludzi, którzy odwiedzają Twoje witryny jest bardzo ważnym zadaniem.

Możesz stosunkowo niskim nakładem środków wykorzystać te informacje w celu zwiększenia jej popularności.

Właściwe ustalenie grupy docelowej Twoich odbiorców pozwala na dobranie projektu witryny w sposób, który najbardziej będzie jej odpowiadać. W rezultacie, uzyskasz lojalność powracających.

  1. Jaki jest poziom życia i jakiego rodzaju wiedzy poszukuje Twoja grupa docelowa?

Przykładowo, laikowi może w zupełności wystarczyć ogólna strona z informacjami o ogrodnictwie, ale profesjonalny botanik może szukać wiedzy specjalistycznej i krytykować Twoje nieprofesjonalne określenia.

Podobnie dla osób zainteresowanych astronomią strona internetowa regularnie uzupełniona streszczeniami zjawisk astronomicznych uznana zostanie za zbyt monotonną, lecz dobrze wykształcony absolwent uniwersytetu będzie zachwycony.

  1. Tworząc swoją witrynę weź pod uwagę stan emocjonalny swoich potencjalnych klientów.

Jeśli po wejściu na Twoją witrynę upewnisz ich, że oferujesz rozwiązanie ich problemów za pośrednictwem swoich produktów lub usług i faktycznie tak się stanie – możesz być pewny, że wrócą do Ciebie, gdyż zdobyłeś ich zaufanie. Co więcej przyprowadzą do Ciebie swoich znajomych.

Analogicznie – jeśli oferowany przez Ciebie produkt lub usługa nie spełnią (mimo Twoich zapewnień) oczekiwań klientów stracisz ich a co więcej, niezadowoleni odradzą zakupy u Ciebie swoim znajomym.

Musisz cały czas pamiętać o tym, że wszelkie działania podejmowane w początkowej fazie Twojego biznesu (a także później) są nierozerwalnie związane z budowaniem marki i wiarygodności.

Podczas projektowania układu witryny, musisz wziąć pod uwagę specyfikę grupy docelowej. W szczególności powinieneś dostosować słownictwo używane na stronie tzn. odpowiedzieć na pytanie „Czy publikowane teksty adresowane są do ludzi starszych czy młodych?”

Każda z grup wiekowych szuka innych informacji.

Młodym nie trzeba tłumaczyć pojęć, które są „trendy”, natomiast ludzie starsi docenią tzw. „łopatologiczne” tłumaczenie.

Jeszcze słowo na temat projektu witryny. Koniecznie (nim opublikujesz swoje strony w internecie) upewnij się, że projekt pasuje do Twojej strony tzn.:

  1. kolorystyka (tj. tło, kolor tekstu, zdjęcia) są odpowiednio dobrane i zgodne z ogólnym tematem Twojego serwisu;
  2. zachowałeś właściwe proporcje między wielkością czcionki i odstępami aby Twoje teksty były przejrzyste i łatwo czytelne;
  3. stylistyka wypowiedzi dostosowana jest do określonego przedziału wiekowego Twoich potencjalnych klientów (np. nie nadużywasz sformułowań języka potocznego w poruszaniu specjalistycznych zagadnień);
  4. linki do innych stron internetowych działają i są prawidłowe (tzn. odsyłasz odwiedzających pod właściwy adres)

Zachowanie wszystkich ww. ograniczeń pozwoli Ci zbudować zaufanie i właściwe relacje między Tobą a potencjalnymi klientami, które pozwoli Ci na sprzedaż każdego produktu.

W następnym poście poruszę temat: Dlaczego warto zatrudnić projektanta stron internetowych?

Jeśli to o czym piszę uważasz za interesujące, chciałbyś coś dodać – umieść swój komentarz poniżej.

Pozdrawiam Cię

Marek Zadęcki.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s