Klucz do lepszej strony internetowej: wygląd

Wprowadzenie

O estetycznym wyglądzie strony internetowej nie trzeba (sądzę) przekonywać.

Myśląc o estetycznym wyglądzie Twojej strony internetowej najlepiej zastosować analogię do T-Shirtu.

Na co zwraca uwagę projektant T-Shirtu? Przede wszystkim na kolorystykę.

Projekt T-Shirtu musi być dopracowany pod każdym względem. Większość ludzi, zwraca uwagę na koszty. Jeśli założymy, że wszystkie czynniki składające się na koszt ostateczny wykonania strony internetowej są stałe to wtedy kluczowym aspektem staje się estetyczny wygląd.

Projektowanie

Rozważmy (jak poprzednio) dwie sytuacje.

Sytuacja A: strona z dobrym wyglądem i grafiką zapierającą dech w piersiach. Dobre schematy kolorów z tematem dopasowania, oraz zdjęcia, ponad to odpowiednie czcionki i wielkości tekstu.

Sytuacja B: Na stronie internetowej zamieszczone są ohydne grafiki i zdjęcia. Źle dobrana rozdzielczość, jakość i trafność zdjęć zniechęca do zapoznania się z treścią strony. Powiem więcej: Zdjęcia są w kolorze czerwonym z jasnym zielonym tłem tłem strony. Krój czcionki zupełnie nie pasuje, jest zbyt „fantazyjny”. Rozmiar czcionki zby mały, pretensjonalny font-rodzaj.

Sytuacja A odzwierciedla dbałość właściciela strony o odwiedzających.

Widać od razu, że projektant strony, o której mowa, otrzymał wyraźne wytyczne dotyczące przyciągnięcia internautów i zwiększenia ilości wejść na stronę.

Tak przejęty projekt i grafika oraz umieszczone zdjęcia symbolizują pozytywny charakter firmy.

Jak wiesz z poprzednich moich postów, większość ludzi wyrabia sobie pogląd na temat firmy na podstawie wrażenia wizualnego. Dlatego (jeśli zależy Ci na osiągnięciu sukcesu, którym jest niezależność finansowa i pozytywne postrzeganie Twojej firmy) koniecznie musisz skupić się na zapewnieniu swojemu serwisowi internetowemu estetycznego wyglądu.

Co do sytuacji B, ze względu na dotkliwy brak kreatywności i fatalną jakość zdjęć odczucia odwiedzających do tak zaprojektowanego serwisu są negatywne.

Z pewnością firma nie osiągnie zwiększenia zamówień.

Wnioski końcowe

Najważniejszą rzeczą jest zawsze planowanie stron internetowych. Zanim zdecydujesz się opublikować swoją stronę w sieci, zachęć inne osoby do opinii (najlepiej z różnych punktów widzenia). Każdy sposób myślenia może się różnić, ale przynajmniej dowiesz się ile jeszcze masz do zrobienia.

Nie zrozum mnie źle. Nawet zwykły projekt wykonany w oparciu o poruszane tutaj zagadnienia przyniesie stronie wiele pozytywnych skutków.

Wcale nie musisz wydawać tysięcy złotych aby stworzyć niepowtarzalny projekt. Twoja strona może być statyczna z małą ilością grafiki.  Kluczem do sukcesu jest wygenerowanie wpływów z wykonanej strony.

W następnym poście poruszę temat: Dostosowywanie strony internetowej: Co możemy zrobić?

Jeśli to co napisałem uważasz za wartościowe, chcesz coś dodać – umieść komentarz poniżej.

Pozdrawiam Cię

Marek Zadęcki.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s