Dostosowywanie strony internetowej: Co możemy zrobić?

Na wstępie pragnę poinformować Cię, że jest to ostatni temat z cyklu rozważań na temat Projektowania stron internetowych.

Pełną listę tematów możesz zobaczyć na tej stronie.

Przejdźmy do meritum sprawy…

Obecnie w tym modnym świecie, każdy dąży do zachowania reprezentacyjnego wyglądu. Ten pogląd zaczyna dotykać również projektowania stron internetowych.

Każdemu właścicielowi strony zależy na jej reprezentacyjnym wyglądzie, dlatego starają się wykonać je najlepiej jak potrafią.

Oto kilka rzeczy, na które należy zwrócić uwagę, gdy chcesz stworzyć profesjonalną stronę internetową:

Schematy kolorów i motywów.

Przy projektowaniu, zawsze wybieraj kolory ciepłe.

Przykładem dopasowania kolorów może być umieszczenie na ciemnym tle widocznych słów i wzorów.

Z tematem ciemności wiąże się właściwe dopasowanie kolorów. Odradzam Ci mieszanie w projekcie Twojej strony internetowej zbyt wielu jaskrawych kolorów.

Zdecydowanie nigdy nie powinieneś mieszać dwóch bardzo różnych kolorów, takich jak fioletowy i żółty.

Oczywiście, to zależy od celu Twojej strony internetowej. Jednak te dwa kolory są zbyt uderzające dla kogoś, kto chce mieć bardziej profesjonalny wygląd swojej strony internetowej, wutryny czy serwisu internetowego.

Na pierwszym miejscu musisz stawiać dobro i prestiż firmy, której jesteś właścicielem.

Jeśli strona została wykonana z myślą o konkretnym profilu firmy (np. sprzedaż żywności), to byłoby mądrze, aby trzymać się danej kategorii, a nie, rozwijać tematy, które z Twoim profilem nie mają nic wspólnego (np. pisać o naprawie ciężarówek).

Czcionki muszą być stosowane w odniesieniu do formalności na stronie internetowej.

Prosty sans-serif wystarczy w większości przypadków. W wyjątkowych przypadkach takich jak projektowanie i grupy artystyczne możesz chcieć używać fantazyjnych wzorów i czcionek. Oczywiście zrób to pod warunkiem, że wiesz co robisz.

Wreszcie, musisz zawsze starać się myśleć o odwiedzających Twoje strony internetowe.

Rozmiar wielkości pliku zdjęcia nie mogą być zbyt duże ze względu na czas ładowania strony. Zapewnij maksymalną szybkość zamieszczając małe i „lekkie” zdjęcia a z pewnością zaspokoisz potrzeby swoich gości.

Tak więc, planowanie jest ważnym procesem i lepiej nie spieszyć się z publikowaniem stron, które nie są dopracowane. Zdecydowanie dobrym sposobem jest uzyskanie opinii znajomych, albo przetestowanie różnych szablonów na losowo wybranej grupie Twoich potencjalnych odbiorców.

Podczas zamykania strony wystarczy umieścić ankietę, którą możesz przygotować TUTAJ, z oceną konkretnych elementów na stronie. Wyniki pozwolą Ci na dopracowanie ostatecznego, najbardziej optymalnego pod względem wymagań internautów wyglądu Twojej strony.

W następnym poście rozpocznę omawianie grupy tematów: PRAKTYCZNE SPOSOBY ZARABIANIA.

Postaram się zamieszczać bardziej konkretne propozycje, które (jeśli zechcesz) pomogą Ci stworzyć pasywne źródło dochodu przy minimalnym nakładzie finansowym z Twojej strony.

Pozdrawiam Cię serdecznie

Marek Zadęcki.

Reklamy

2 responses to “Dostosowywanie strony internetowej: Co możemy zrobić?

  1. To jest na prawdę kwestia gustu jeżeli chodzi o schematy, widziałam fioletowe strony z żółtymi elementami i ładnie, schludnie się to prezentowało… istotne żeby kolory nie były zbyt rażące… zwłaszcza większe obszary – tekst, tło, ale np elementy w topie czy stopce można już fajnie połączyć…

    Lubię to

    • Dziękuję za merytoryczny komentarz.
      Nie zgodzę się z twierdzeniem, że kwestią gustu jest wybór szablonu strony internetowej. Moim zdaniem szablon ma do spełnienia jedną z najbardziej kluczowych zadań tzn. ma zainteresować odwiedzającego i skłonić go do dłuższego pozostania na stronie (więcej na temat unikania błędów podczas korzystania z szablonów znajdziesz w moim poście tutaj. Jeśli kolorystyka poszczególnych części szablonu strony internetowej jest zbyt jaskrawa, jest bardzo mało prawdopodobne by skłonić internautów do zapoznania się z ofertą. Ponadto jeśli Twoja strona internetowa nie załaduje się całkowicie w ciągu 15 sekund możesz na zawsze stracić potencjalnego odbiorcę.
      Pozdrawiam, oczekuję dalszych komentarzy.
      Marek Zadęcki.

      Lubię to

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s