Rodzaje prowizji w programach partnerskich

Kontynuując rozważania na temat programów partnerskich – dziś nadszedł czas na zajęcie się najważniejszą rzeczą jaką jest prowizja partnerska.


Rodzaje prowizji w programach partnerskich

Każdy kto chce zarabiać na programach partnerskich musi wiedzieć czym różnią się od siebie poszczególne rodzaje prowizji. W końcu dobrze by było wiedzieć, za co konkretnie otrzymasz wynagrodzenie, a za co nie.

Mamy kilka rodzajów prowizji:

  1. PPC (Pay Per Click) – prowizja zostaje naliczona wtedy gdy klient kliknie w baner, reklamę lub link partnerski. To zdecydowanie najmniejsze prowizje, ponieważ firma która za nie płaci nie ma żadnej gwarancji, że ktoś kto kliknął w reklamę, w ogóle jest nią zainteresowany. Nie polecam Ci w takim przypadku „nabijać” sobie ilość kliknięć, bo bardzo łatwo możesz zostać usunięty z PP. Wysokość prowizji to określona kwota za kliknięcie.

  1. PPS (Pay Per Sale) – prowizja za sprzedaż produktu. Prowizja jest naliczana jedynie jeżeli klient zakupi dany produkt lub usługę. Wysokość prowizji może być rożna: określona kwota za dany produkt, ale najczęściej jest to procent od kwoty jaką zapłaci klient.

  1. PPL (Pay Per Lead) – prowizja za wykonanie określonej czynności. Jest to szczególny rodzaj prowizji, w którym polecany zapłaci nam, jeżeli ktoś za naszym pośrednictwem wykona określoną czynność. Może to być np.: wypełnienie ankiety, rejestracja konta w serwisie, otworzenie konta w banku, itp. Wysokość prowizji to określona kwota za wykonanie czynności

  1. PPP (Pay Per Plan) – prowizja za odtworzenie filmu. Ten rodzaj prowizji uzyskasz, jeżeli ktoś obejrzy konkretny film. Zaliczenie odtworzenia filmu, otrzymamy jeżeli zostanie przekroczona określona sekunda projekcji. Wysokość prowizji to najczęściej określona kwota za obejrzenie filmu.

  1. Prowizja hybrydowa – prowizja mieszana. Kombinacja kilku z powyższych rodzajów prowizji. Wysokość prowizji to określona kwota za wykonanie czynności i dodatkowo, procentowa wysokość od zapłaconej przez klienta, czy też zarobionej przez Ciebie kwoty pieniędzy.

Występuje jeszcze jeden rozdaj prowizji tzw. prowizja wielopoziomowa – niektóre programy partnerskie stwarzają możliwość zarabiania na polecanych przez Ciebie partnerach.

Zastanawiasz się co to znaczy? Czytaj dalej.

Jeżeli ktoś za pomocą Twojego linku partnerskiego lub banera zarejestruje się w programie partnerskim, wtedy otrzymasz prowizję procentową od zarobków poleconego przez Ciebie partnera.

Co najważniejsze polecony partner nic na tym nie traci, gdyż będzie otrzymywał dokładnie taką samą prowizje jak w przypadku gdyby sam odnalazł program partnerski.

Zdarzają się przypadki, w których zarejestrowanie się z polecenia zaufanego przez firmę partnera, podnosi wysokość prowizji. Dzieje się tak na skutek tego, że firma ma pewność o jakości poleconego.

Uwaga dla Ciebie – jeśli chcesz więcej zarobić – nie usuwaj linku partnera, dzięki któremu dostałeś się do programu partnerskiego.

Niektóre witryny korzystają z outsourcingu, lub posiadają zupełnie inne domeny niż strona główna. Są też firmy oferujące własny program partnerski, ale dodatkowo korzystają z promowania w sieciach afiliacyjnych.

W następnym poście zaprezentuję Ci konkretny program partnerski, w którym sam uczestniczę. Niewykluczone, że będę miał dla Ciebie więcej niż jedną propozycję.

Jeżeli podoba Ci się to o czym piszę zostaw poniżej swój komentarz.

Uważasz, że mój wpis wart jest polecenia – miło mi będzie, gdy przekażesz link do mojego bloga swoim znajomym.

Pozdrawiam Cię serdecznie

Marek Zadęcki.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s