Porażka to też sukces

Porażka to też sukces

Porażka to też sukces.

Długo się zastanawiałem czy opublikować ten post.

W Internecie ludzie chwalą się swoimi dokonaniami.

 Ja zaś (dokonując podsumowania dotychczasowych działań) poniosłem klęskę. Jaka jest tego przyczyna?

Sądzę, że przede wszystkim brak mi wytrwałości i cierpliwości.

Na każdym kroku (ci co działają w Internecie) podkreślają, że na sukces trzeba czekać czasem latami.  Niestety  – przyznaję to – nie mam tyle czasu. Próbowałem przez ponad trzy miesiące i… mimo przeprowadzanych dziennie ok. 100 rozmów, mimo publikowania postów, udzielania się na forach, Facebooku, Twiterze… udało mi się zdobyć jedynie niewiele ponad 50-ciu fanów.

Wyciągnąłem wnioski z tej lekcji. Nabrałem większego dystansu, realnie oceniłem swoje umiejętności bycia dla siebie własnym szefem (bardzo często lansowane hasło i niezwykle popularne wśród mało doświadczonych internautów).

Mógłbym jeszcze wiele gorzkich słów napisać. Zamiast tego powiem tylko, że jeżeli:

  1. nie posiadasz gotowego produktu, który wcześniej sprzedawałeś;
  2. brakuje Ci kompletnego planu działania na co najmniej rok;
  3. masz zbyt mało kontaktów do osób, które Cię znają i mogą polecić innym (np. tylko listę adresową z 60 e-mailami znajomych);
  4. zbyt łatwo ulegasz sugestiom i namowom innych, którzy zachęcając Cię widzą w tym wyłącznie własny interes;
  5. musisz zmagać się z trudnościami osobistymi i rodzinnymi;
  6. brakuje Ci wsparcia i zrozumienia ze strony najbliższych;
  7. Twoja sytuacja finansowa nie pozwala Ci na stratę rzędu 1000zł bez uszczerbku dla domowego portfela;
  8. szukasz pracy na etacie, by móc działać w internecie;

dobrze Ci radzę – zapomnij o działalności w internecie bo czeka Cię w najlepszym razie rozczarowanie, w najgorszym – frustracja i długie rozpamiętywanie czemu się nie udało.

By dojść do tytułowego stwierdzenia tego postu, że Porażka to też sukces, warto zapoznać się z publikacją dostępną tutaj.

Mam nadzieję, że lektura tego e-booka pozwoli Ci na spojrzenie na własne życie z dystansem.

Z chęcią poznam Twoją opinię.

Jeśli uważasz, że to napisałem jest wartościowe – zostaw komentarz na dole i przekaż link do mojego bloga swoim znajomym.

Pozdrawiam Cię

Marek Zadęcki.

Skomentuj

