Skuteczna zmiana w życiu jest możliwa.

Witajcie,

zbljak dokonać w życiu skutecznej zmianyiżają się Święta Bożego Narodzenia…Sądzę, że (obok ciągłego zabiegania w poszukiwaniu prezentów dla najbliższych, artykułów spożywczych itp.) warto znaleźć czas na zastanowienie i przynajmniej wstępne podsumowanie dokonań mijającego roku.

     Jeśli sądzicie, że takie podsumowanie jest przedwczesne, albo jesteście przekonani, że Was to nie dotyczy zapraszam do zapoznania się z artykułem Bartka Popiela

     Ja osobiście (po jego przeczytaniu) zdałem sobie sprawę, że dalej nie mogę tak żyć jak dotychczas. Wiele rzeczy w tym roku mi nie wyszło, wielu (przyznaję to ze wstydem) nieprzyjemnych sytuacji mogłem uniknąć gdybym wcześniej zdał sobie sprawę, że „odkładanie spraw na potem” nie jest dobrym nawykiem.

     Pomyślicie pewnie (czytając moje słowa), że to co napisałem jest oczywiste. Zgodzę się z wami. Jednak w sytuacji, gdy do wykonania konkretnej czynności jest dość dużo czasu (np. tydzień do oddania sprawozdania), a w międzyczasie trzeba sprawdzić poprawność innych danych, by na ich podstawie sporządzić prezentację „na wczoraj”, bo tak sobie życzy szef… Wtedy czas zaczyna biec z podwójną prędkością.

     Nieważne jest czy jesteś osobą zorganizowaną czy też nie – zawsze zdarzyć się może nieprzewidziana sytuacja, z którą trzeba się zmierzyć i wyciągnąć wnioski na przyszłość.

     Bartek Popiel w swoim artykule „Jak dokonać w życiu skutecznej zmiany?„, odpowiadając na pytanie jak żyć wyróżnia 4 punkty:

  1. Po pierwsze: Wskaż jasne punkty
  2. Po drugie: Odkryj co działa i dlaczego działa
  3. Po trzecie: Dostosuj tą wiedzę do siebie i naśladuj
  4. Po czwarte: Precyzja ma znaczenie.

Te punkty stały się moim drogowskazem. Mam nadzieję, że i Wam również się przydadzą. Czasami rzeczy najprostsze i najbardziej oczywiste potrafią zdziałać cuda.

 

Skomentuj

