Dość manipulacji hipermarketów – cz.II

Powiedzmy stanowczo DOŚĆ manipulacji hipermarketów cz. II

Kontynuując rozważania dotyczące czyników jakie sprzyjają wydawaniu pieniędzy na towary, które w danej chwili nie są nam potrzebne tym razem odsłonię przed Wami najmniej etyczny przykład manipulacji, który z pełną świadomością  jest wykorzystywany i nadużywany przez działy PR hipermarketów. Ten sposób przynosi też najwięcej dochodów…

II CZYNNIK – ZWIĘKSZENIE ILOŚCI ZAKUPÓW DOKONYWANYCH POD WSPŁYWEM IMPULSU

Badania wykazały, że ponad dwie trzecie zakupów dokonywanych jest pod wpływem impulsu! Wiedząc o tym sprzedawcy detaliczni tak aranżują wnętrze sklepów, aby zachęcić klientów do kupowania towarów pod wpływem chwili. Klasycznym przykładem są słodycze wystawione przy kasie. Ale sklepy na każdym kroku stwarzają Ci możliwość dokonania zakupów pod wpływem impulsu. Na przykład, następnym razem gdy będziesz w dziale spożywczym swojego supermarketu, zwróć uwagę w jak wygodny sposób ciasteczka i bita śmietana wystawione są w sąsiedztwie świeżych truskawek. Zwróć również uwagę na cenę, która jest „nieco wyższa” od ceny tego samego towaru wystawionego na półkach, ale wewnątrz hipermarketu.

Jeśli uważasz ten wpis za wartościowy – przekaż link do niego swoim znajomym. Możesz również (będzie to mile widziane) zostawić komentarz.

Pozdrawiam

Marek Zadęcki.

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s