Dość manipulacji supermarketów – cz.IV

Powiedzmy DOŚĆ manipulacji hipermarketów, DOŚĆ hipokryzji

Dziś zajmiemy się kolejnym czynnikiem zwiększającym ponadprzeciętnie zarobki hipermarketów. Umiejętne rozpoznanie tego sposobu manipulacji uchronić może nasze portfele przed zbyt szybką utratą ciężko zarobionych pieniędzy.

 

Czwarty czynnik: WYKORZYSTYWANIE CZYNNIKA LUDZKIEGO

Według badań Underhilla, tym na co najczęściej patrzą kupujący, są inni ludzie. Dlatego do najbardziej efektywnych informacji w barach fast food należą te umieszczane na poziomie oczu, nad kasą. Gdy klient patrzy na kasjera, nieuchronnie widzi również informacje. Inteligentne umieszczenie informacji o produktach jest niezawodnym sposobem zwiększenia sprzedaży. Słuchając sprzedawcy nasz wzrok mimowolnie „ślizga się” po otoczeniu. Napotykając tzw. „promocję” (np. kup zestaw złożony z podwójnej ilości zamawianego produktu plus frytki a zapłacisz taniej) jeśli ulegniemy sugestii (bo jesteśmy głodni, albo mamy czas, bądź jesteśmy w towarzystwie innych osób, które także to zamawiają) – mimowolnie wydajemy więcej niż zaplanowaliśmy

Jeśli uważasz ten wpis za wartościowy – przekaż link do niego swoim znajomym. Możesz również (będzie to mile widziane) zostawić komentarz.

Pozdrawiam

Marek Zadęcki.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s