Dziś zajmiemy się kolejnym czynnikiem zwiększającym ponadprzeciętnie zarobki hipermarketów. Umiejętne rozpoznanie tego sposobu manipulacji uchronić może nasze portfele przed zbyt szybką utratą ciężko zarobionych pieniędzy.
Czwarty czynnik: WYKORZYSTYWANIE CZYNNIKA LUDZKIEGO
Według badań Underhilla, tym na co najczęściej patrzą kupujący, są inni ludzie. Dlatego do najbardziej efektywnych informacji w barach fast food należą te umieszczane na poziomie oczu, nad kasą. Gdy klient patrzy na kasjera, nieuchronnie widzi również informacje. Inteligentne umieszczenie informacji o produktach jest niezawodnym sposobem zwiększenia sprzedaży. Słuchając sprzedawcy nasz wzrok mimowolnie „ślizga się” po otoczeniu. Napotykając tzw. „promocję” (np. kup zestaw złożony z podwójnej ilości zamawianego produktu plus frytki a zapłacisz taniej) jeśli ulegniemy sugestii (bo jesteśmy głodni, albo mamy czas, bądź jesteśmy w towarzystwie innych osób, które także to zamawiają) – mimowolnie wydajemy więcej niż zaplanowaliśmy.
Jeśli uważasz ten wpis za wartościowy – przekaż link do niego swoim znajomym. Możesz również (będzie to mile widziane) zostawić komentarz.
Pozdrawiam
Marek Zadęcki.
Reklamy