Dość manipulacji hipermarketów – cz. VII

Powiedzmy stanowcze DOŚĆ manipulacji hipermarketów, KONIEC hipokryzji

Zbliżając się do końca prezentacji czynników, które zwiększają zyski hiermarketów warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden istotny czynnik, którym jest…

 

 

 

Siódmy czynnik: KOMUNIKOWANIE SIĘ JĘZYKIEM ZNAKÓW.

Underhill radzi swoim klientom, aby przestali postrzegać swoją przestrzeń jako sklep, a zaczęli myśleć  o niej jak o trójwymiarowej reklamie telewizyjnej. Skutkiem tego sklep stał się pojemnikiem na słowa, myśli przesłania i idee, które mają zostać przyswojone przez kupujących. Inteligentnie rozmieszczone informacje i komunikaty mogą w radykalny sposób zwiększyć zyski sklepu. „Jeżeli wszystko wewnątrz sklepu skomponowane jest w prawidłowy sposób – mówi Underhill – komunikaty przyciągają uwagę klientów i skłaniają ich do tego, by obejrzeć kolejne produkty i kupić je. Podobnie jak w przypadku tworzenia reklam telewizyjnych, komunikaty rozmieszczone w sklepach powinny być kreowane z troską o najmniejsze detale: co powiedzieć, kiedy i w jaki sposób.”

Mówięc szczerze pracownicy hipermarketów opanowali sztukę rozmieszczania reklam do perfekcji. Dość trudno jest oprzeć się sugestywnym treściom umieszczonym tuż przy stoisku, do którego zmierza klient z zamiarem kupna konkretnego towaru – zazwyczaj kupi coś jeszcze…

Jeśli uważasz ten wpis za wartościowy – przekaż link do niego swoim znajomym. Możesz również (będzie to mile widziane) zostawić komentarz.

Pozdrawiam

Marek Zadęcki.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s