Dość manipulacji hipermarketów – cz. X

Powiedzmy stanowcze DOŚĆ manipulacji ze strony hipermarketów, koniec hipokryzji

Ostatni z omawia-nych czynników jest bardzo oczywisty. Specjaliści od rekla-my i ci, którzy ukła-dają towar na pół-kach wiedzą, że najważniejszym klientem, który generuje sprzedaż jest… dziecko.
Tak – jeśli myśleliście o kimś innym to przeczytajcie i dowiedzcie się, dlaczego…

Dziesiąty czynnik: ZACZNIJ, GDY SĄ MŁODZI

Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci. To czym nasiąkną klienci, wpływa na to jak wydają pieniądze. Sklepy przypominają wytwórców papierosów – pragną byś zaczął za młodu i pozostał z nimi na zawsze! Dlatego właśnie tak wiele sklepów, w szczególności hipermarketów, jest zaprojektowana z myślą o dzieciach. Gdzie wystawione są płatki śnia-daniowe? Metr dwadzieścia nad ziemią, na poziomie oczu dziecka! Podobnie jest w przypadku ciasteczek i batoników. Mój lokalny hipermarket tak zaprojektował drogę do działu mrożonek, że gdy skrę-cam za róg, po obu stronach wystawione są lody w wielkich szklanych lodówkach. I można usłyszeć błagalne głosiki dzieci: „Mamusiu, kup mi lody”. Czy wspomniałem, że w dziale z pieczywem rozdają dzieciom ciasteczka? Powiecie pewnie, że to taki „ludzki odruch”… A ja Wam powiem, że jest to świadoma i celowa strategia, która przynosi duże zyski.

To tylko dziesięć, z setek czynników manipulacji, których sklepy używają, aby nakłonić klientów do dokonywania częstszych i większych zakupów. Wraz ze wzrostem konkurencji na rynku, udoskonalają swoje techniki manipulacji naszymi emocjami, aby zwiększyć zyski. Mam nadzieję, że po lekturze moich wpisów będziecie bardziej świadomie podchodzić do tematyki manipulacji stosowanej przez pracowni-ków hipermarketów i wspólnie wyznaczymy grani-ce ich pazerności.

Jeśli uważasz ten wpis za wartościowy – przekaż link do niego swoim znajomym. Możesz również (będzie to mile widziane) zostawić komentarz.

Pozdrawiam

Marek Zadęcki.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s