Dość manipulacji hipermarketów – podsumowanie.

Powiedzmy stanowcze DOŚĆ manipulacji ze strony hipermarketów, koniec hipokryzji

Dokonując podsumowania dotychczasowych rozważań należy zauważyć, że zachłanność zarządzających hipermarketami jest nieograniczona. Pracownicy Działów Marketingu prześci-gają się w wymyślaniu w jaki sposób zachęcić klientów by wydawali więcej niż zaplanowali.

Najbardziej denerwuje mnie nachalność reklam, których ilość i częstotliwość przekracza wszelkie granice. Nie wiem, czy zauważyliście, że jak tylko skończył się w zeszłym roku 1.XI – natychmiast pojawiły się reklamy zachęcające do zakupów… świątecznych. Ponad miesiąc czasu było do świąt a hipermarkety już zachęcały i kusiły „nadzwyczajnymi” przecenami i okazjami.

Zadałem sobie wówczas pytania:

  1. Czy ludzie są już aż tak zmanipulowani, że nie potrafią powiedzieć DOŚĆ?

  2. Czy już zawsze o tym, ile i na co wydawać mamy będą decydować ZA NAS:

    • media?;

    • właściciele hipermarketów?;

    • politycy?

  3. Czy jesteśmy bezsilni wobec wszechogarniającej, nachalnej manipulacji?

  4. Jakie działania możemy podjąć, aby przestać kupować pod wpływem impulsu?

  5. Czy nasze dzieci muszą dyktować nam co trzeba im kupić, aby inni nie naśmiewali się z nich?

Szczerze mówiąc nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi.

W przedstawionych dziesięciu czynnikach manipulacji tak naprawdę można zauważyć pewien schemat:

Chciałem również poinformować czytelników, że wszystkie opisane czynniki zostały przygotowane przeze mnie na podstawie lektury książki „Era pro-sumenta. Jak wykreować bogactwo, kupując mądrzej, a nie taniej!” autorstwa dr. Bill Quain do kupienia na Allegro.

Waszej uwadze polecam również wpisy o podobnej tematyce:

Marketing w hipermarketach – manipulacja klientem

Jak bronić się przed manipulacją?

Jak obronić się przed manipulacją?

Techniki supermarketów i hipermarketów

Rodzaje manipulacji w hipermarketach

Jeśli uważasz ten wpis za wartościowy – przekaż link do niego swoim znajomym. Możesz również (będzie to mile widziane) zostawić komentarz.

Pozdrawiam

Marek Zadęcki.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s